Σελίδες

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

Το colpo grosso της κ.Μπιρμπίλη

Το colpo grosso της κ.Μπιρμπίλη: "


mini_cooperΌσοι από τους 200.000 ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ. πίστεψαν ότι με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας γλίτωσαν τα άδικα και υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας κάνουν λάθος, γιατί τώρα αρχίζει ο πραγματικός «Γολγοθάς» της γραφειοκρατίας γι’ αυτούς. Διότι, αν «ποντάρουν» στη δήλωση μετάνοιας του πρωθυπουργού, ο οποίος μάλιστα «δεσμεύτηκε» να διορθώσει την αδικία, θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας ενός οχήματος, με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στις κατά τόπους ΔΟΥ, ισχύει το πολύ για ένα ημερολογιακό έτος, μετά την παρέλευση του οποίου οι ΔΟΥ δεν υποχρεούνται να φυλάσσουν τις κατατεθειμένες πινακίδες, αλλά τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Συγκοινωνιών που τις εξέδωσε.


 


Αυτό σημαίνει  ότι ένας πολίτης που κατέθεσε τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος του μέχρι τις 31η  Δεκεμβρίου 2009, η οικεία ΔΟΥ θα διατηρήσει τις πινακίδες σε φύλαξη, το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2010. Όμως και πάλι δεν μπορούν να είναι σίγουροι, καθώς, λόγω του υπέρογκου αριθμού πινακίδων που έχουν κατατεθεί  μέχρι τις 15 Ιανουαρίου 2010, ημερομηνία που λήγει και η παράταση που δόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών για την παραλαβή των τελών κυκλοφορίας, ουδείς μπορεί να διαβεβαιώσει υπεύθυνα ότι οι διευθύνσεις των ΔΟΥ επικαλούμενες αδυναμία και έλλειψη χώρων φύλαξης, δεν θα τις αποστείλουν και νωρίτερα στις αρμόδιες Διευθύνσεις Συγκοινωνιών. Και μόνο από αυτή την εξέλιξη, η οποία θεωρείται εξαιρετικά πιθανή, η διαδικασία για την επανάκτηση  των πινακίδων κυκλοφορίας από τον κάτοχο του οχήματος είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα, καθώς ο ενδιαφερόμενος προς επανακυκλοφορία οχήματος θα πρέπει πλέον να αναζητήσει τις πινακίδες του οχήματος του στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών που το όχημα τακτοποιήθηκε και έλαβε άδεια και αριθμό κυκλοφορίας.


 


Χρόνο και χρήμα


 


Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, όπου επίσης θεωρείται εξαιρετικά πιθανό, οι πινακίδες κυκλοφορίας είτε να έχουν καταστραφεί είτε να έχουν χαθεί-είναι καθ’ οδόν και δεν έφτασαν ακόμα είναι η συνήθης δικαιολογία- ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να ζητήσει την επανέκδοση των πινακίδων του. Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, η διαδικασία προβλέπει την κατάθεση σχετικής αίτησης συνοδευόμενης από το σχετικό παράβολο ύψους περίπου 80 ευρώ, συν τις λοιπές διαδικασίες. Χωρίς, βεβαίως, να υπολογίζεται το χάσιμο χρόνου από το απαιτούμενο «τρέξιμο», το κόστος για την επανέκδοση πινακίδων κυκλοφορίας και μάλιστα με άλλο, νέο αριθμό, φτάνει τουλάχιστον το ύψος του «πράσινου τέλους», του χαρατσιού το οποίο ήταν και η αφορμή για την κατάθεση των πινακίδων!


Όλα αυτά, βεβαίως, ισχύουν υπό την προϋπόθεση ότι η Διεύθυνση Συγκοινωνιών, στην οποία τακτοποιήθηκε το εν λόγω όχημα, είναι στην έδρα του κατόχου. Διότι αν το αυτοκίνητο τακτοποιήθηκε για παράδειγμα στη Λάρισα και ο ιδιοκτήτης του ζει στην Αθήνα, τότε το κόστος επανέκδοσης πινακίδων κυκλοφορίας, ξεπερνά κατά πολύ το «πράσινο τέλος».


 


Προσοχή στις ημερομηνίες


 


Όμως τα βάσανα για τους ιδιοκτήτες παλαιών Ι.Χ., οι οποίο αποφάσισαν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας εις ένδειξη αντίδρασης και διαφωνίας για το άδικο μέτρο των «πράσινων τελών», δεν σταματούν εκεί. Διότι για όσους έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας, το ΚΕΠΥΟ δεν θα προχωρήσει του χρόνου σε έκδοση του σχετικού ειδοποιητηρίου για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας. Και τούτο διότι το όχημα εμφανίζεται στις «οθόνες» του  ΚΕΠΥΟ ως «εκτός κυκλοφορίας», άρα «ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΟ ΣΕ ΚΑΤΑΒΟΛΗ».


Ο ενδιαφερόμενος, λοιπόν, να το θέσει εκ νέου σε κυκλοφορία, προκειμένου να αποφύγει την ταλαιπωρία της «επανατακτοποίησης», θα πρέπει να απευθυνθεί στη ΔΟΥ όπου κατέθεσε τις πινακίδες κυκλοφορίας, είτε προ της λήξης του ημερολογιακού έτους, οπότε θα υποχρεωθεί τότε να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, είτε να ρισκάρει το «χάσιμο» και την όλη διαδικασία επανέκδοσης που προαναφέραμε.


Στο μεταξύ, το ακινητοποιημένο Ι.Χ. θα «παλιώνει» στον ιδιωτικό χώρο φύλαξης που έχει εγγράφως υποδείξει ο ιδιοκτήτης του. Διότι αν «παλιώνει» στο πεζοδρόμιο, πέραν της πιθανής ποινικής δίωξης που θα ασκηθεί για «ψευδή δήλωση», ο δήμος θα υποχρεωθεί να το απομακρύνει ως πηγή ρύπανσης και εστία μικροβίων, ενώ τα έξοδα και οι δαπάνες της όλης διαδικασίας επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη του…


Κι αν αναρωτιέστε που θα σας βρει, πολύ απλά από τον αριθμό πλαισίου, με βάση τον οποίο τακτοποιήθηκε και φυσικά αναφέρει όλες τις ιδιοκτησιακές μεταβολές. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της διαδικασίας απόσυρσης από τους δήμους ξεπερνά τα 500 ευρώ, πλέον λοιπών επιβαρύνσεων και εφόσον  ο ιδιοκτήτης δεν ανταποκριθεί στις προσκλήσεις των δήμων, το ποσό μεταβιβάζεται στις οικείες ΔΟΥ και χρεώνεται αυτόματα ο λογαριασμός του υπόχρεου.


«Πρόκειται στην ουσία για μια υποχρεωτική απόσυρση, χωρίς το κράτος να δώσει κίνητρα και χωρίς να του κοστίσει ούτε ένα ευρώ», δηλώνει οργισμένος ιδιοκτήτης εμπορίας αυτοκινήτων, ο οποίος προκειμένου να γλιτώσει τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που θα έπρεπε να καταβάλλει για τα αυτοκίνητα που είχε στην αντιπροσωπεία του, κατέθεσε περί τις 250 πινακίδες κυκλοφορίας.


Περιμένοντας «καλύτερες μέρες», όπου κάποιος πελάτης θα ενδιαφερθεί να αγοράσει κάποιο από τα «στολίδια» της έκθεσής του, αν βεβαίως πρώτα, ο πρωθυπουργός «φτιάξει» την αδικία του «πράσινου τέλους» από του χρόνου…

"



(Via Το Πρώτο Θέμα - Οικονομία - Επ.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου