Σελίδες

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Η Apple βλέπει νέο χρήμα στα «παλιά» μέσα

http://www.sofokleous10.gr/portal2/toprotothema/toprotothema/-apple-----lr--2010012419176/

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Στις 27 Ιανουαρίου η Apple θα παρουσιάσει στα μέσα μαζικής ενημέρωσης την τελευταία της δημιουργία. Πρόκειται για το iTablet, μια συσκευή που θα είναι κάτι ανάμεσα σε netbook και e-book reader. Η συσκευή θα έχει οθόνη αφής 11 ιντσών και τη φιλοδοξία να ανασχηματίσει κλάδους όπως οι εκδόσεις, οι εφημερίδες και η τηλεόραση με τον τρόπο που το iPod ανανέωσε τη μουσική βιομηχανία.

Αναπτύσσοντας τη συσκευή, η εταιρεία εστίασε στο ρόλο που μπορεί να παίξει στα σπίτια και στις σχολικές τάξεις. Η Apple εκτιμά ότι το iTablet της θα μπορούν να το μοιράζονται όλα τα μέλη μιας οικογένειας για να διαβάζουν την εφημερίδα τους ή να βλέπουν τα μέιλ τους.

Παρά την ψηφιακή κληρονομιά της η Apple υπολογίζει ότι το iTablet μπορεί να δώσει νέα ζωή στην τηλεόραση, τα περιοδικά και τις εφημερίδες κατά τον τρόπο που το iTunes έχει αλλάξει τη μουσική. Η Apple άρχισε πρόσφατα συνομιλίες με εκδοτικούς οίκους, περιοδικά και εφημερίδες σε αναζήτηση συνεργασιών. Συγκεκριμένα η εταιρία συνομιλεί με τους New York Times, την Conde Nast Publications, τη Harper Collins Publishers και την ιδιοκτήτριά της News, που έχει επίσης τη The Wall Street Journal , για περιεχόμενο στον iTablet.

Η Apple διαπραγματεύεται ακόμη με τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CBS και η Walt Disney που έχει το ABC για μια μηνιαία τηλεοπτική συνδρομή. Η εταιρεία μιλά, τέλος, με την παραγωγό ηλεκτρονικών παιχνιδιών Electronic Arts διερευνώντας τις δυνατότητες παιχνιδιών του iTablet.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple κ. Τζομπς έχει υιοθετήσει από παλιά μια στρατηγική ανάπτυξης νέων τρόπων για πρόσβαση και πληρωμή σε περιεχόμενα υψηλής ποιότητας αντί της παραγωγής νέων περιεχομένων. Το iTunes Store της Apple, για παράδειγμα, έχει γίνει ο μεγαλύτερος πωλητής λιανικής μουσικής, εν μέρει γιατί διευκολύνει τον κόσμο να αγοράζει μουσική ως επί το πλείστον από μεγάλες εταιρείες, αλλά μεμονωμένα τραγούδια και όχι ολόκληρα άλμπουμ. Ο δέκτης ψηφιακών προγραμμάτων Apple TV σχεδιάστηκε ώστε ο κόσμος που τον χρησιμοποιεί να μπορεί να αγοράζει ή να νοικιάζει μεμονωμένες ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές.

Ο κ. Τζομπς «είναι υποστηρικτής της παλιάς φρουράς και αναζητά τρόπους να τη βοηθήσει προσφέροντας της νέους τύπους διανομής», δηλώνει πρόσωπο που δουλεύει κοντά στον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple. “Η τεχνολογία οδηγεί αυτές τις αλλαγές και η Apple έχει τη δυνατότητα να την επηρεάζει».

Οι διαφορετικές οπτικές ανάμεσα στην Apple και τη Google ως προς το πώς βλέπουν τα θέματα περιεχομένου απομακρύνει κι άλλο τις δύο εταιρείες. Το iPhone της Apple σήμερα ενσωματώνει την τεχνολογία χαρτογράφησης και αναζήτησης της Google αλλά η Apple βρίσκεται σε συνομιλίες και με την Microsoft προκειμένου να ενσωματώσει στο iPhone και τις δικές της αντίστοιχες τεχνολογίες.

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για το πώς θα γίνεται η χρέωση του περιεχομένου αλλά πηγές της εταιρείας είπαν ότι η Apple μπορεί να αλλάξει τις συμβατικές μεθόδους πληρωμής.

Η προσπάθεια του επικεφαλής της Apple να ‘ξαναπακετάρει’ και να ‘ξαναπουλήσει’ όλο και περισσότερο μιντιακό περιεχόμενο δεν μένει πάντως και χωρίς αντιστάσεις. Η όλη προσέγγιση έχει ήδη προσκρούσει σε αντιστάσεις από την πλευρά τηλεοπτικών εταιρειών και παρόχων καλωδιακής τηλεόρασης επειδή η Apple επιδιώκει να πουλά τα καλύτερα περιεχόμενα αντί για το σύνολο της τηλεοπτικής παραγωγής. Αλλά και από την πλευρά της μουσικής βιομηχανίας πολλά στελέχη διαμαρτύρονται ότι η Apple έχει καταστεί ένας παντοδύναμος μεσάζων ανάμεσα στις εταιρείες και τους καταναλωτές. Και το πιο σημαντικό: το κατέβασμα μουσικής μέσω του iTunes Store’s δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά για να αντισταθμίσει την πτώση πωλήσεων των CD για τις μουσικές εταιρείες.

Το εμπορικό λανσάρισμα της νέας συσκευής της Apple θα αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα. Το κύριο, κατά τους αναλυτές, θα έχει να κάνει με την τιμή που ορισμένοι πιστεύουν ότι θα φτάσει τα 1000 δολάρια. Επίσης η Apple θα πρέπει να πείσει τους πελάτες της ότι αξίζει να αγοραστεί το προϊόν παράλληλα με ένα iPhone ή ένα λάπτοπ. Και τελικά η Apple θα αντιμετωπίσει ανταγωνισμό από τα φτηνότερα netbooks και άλλες συσκευές όπως το Kindle e-book reader Amazon.

Η επιτυχία του iTablet θα εξαρτηθεί τελικά από το αν από τη μια μεριά το προϊόν θα κατορθώσει να εξυπηρετήσει τη ζωή των χρηστών και από την άλλη από το εάν θα υπάρχει αρκετό περιεχόμενο για να κάνει σημαντική τη χρήση του. Στο δε ακαδημαϊκό πεδίο που αποτελεί σημαντικό στόχο για την Apple η επιτυχία του νέου γκάτζετ της θα εξαρτηθεί από αν θα ανταποκρίνεται στις πανεπιστημιακές ανάγκες και το αν θα είναι συμβατό με τις άλλες συσκευές υπολογιστών που χρησιμοποιούνται στα ακαδημαϊκά ιδρύματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου